Emzirmeye nasıl hazırlanırım?

Bebeğiniz doğmadan önce bazı hazırlıklar yapabilirsiniz. Emzirme hakkında okuyup öğrenebileceğiniz herşeyi öğrenin. Öğrendikleriniz emzirme sürecinin ilk zamanlarında çok yardımcı olacaktır.
Doktorunuzla emzirme hakkında konuşun: Hamileliğinizin ilk zamanlarında doktorunuzdan bu konuya özel bir randevu alın. Randevu öncesinde sorularınızı, merak ettiklerinizi yazın. Bu şekilde doktorunuzlayken bunları hatırlamanız kolay olacaktır. Doktorunuzun göğüs büyütme – küçültme, implant, biopsy veya bezeri göğüs ameliyatlarınız varsa bunlardan haberdar edin.
Emzirmeyi öğrenin: Bu konuda doktorlar ve hemşirelerden destek alabilirsiniz. Hamileyken emzirme konusunu da içeren hamilelik-doğum eğitimlerine katılabilirsiniz. Ayrıca doktorunuza bu konuda yardımcı olabilecek kitaplar konusunda da danışabilirsiniz.
Yardıma ihtiyacınız olabilecek zamanlara hazırlık yapın: Bebeğiniz doğduktan sonar emzirme kousunda bir sorun yaşarsanız kime danışabileceğinizi önceden düşünün. Birçok kadın aile veya arkadaşlarından yardım almaktadır. Bebeğiniz doğmadan once aile ve arkadaşlarınızla planlarınızı paylaşın ve onlara desteklerinin ne kadar önemli olduğunu söyleyin. Benim durumumda bu biraz farklydı. Ben bebeğimin doğumunu takibeden 3 ay boyunca direk emzirmede çok sorun çektim. Bu konuda ise insanların “Geçecek! Merak etme, dayan!” demesi bana destek olmaktansa sinirlendirir hale gelmişti çünkü hiçbir değişiklik olmuyordu. Ben tanıdıklardan yardım istemiyordum çünkü dedikleri bir işe yaramıyordu, tek istediğim biraz yanlız kalıp kafamı dinlemekti. Sonunda bunu yaptım ve çözümü doktora danışmakta buldum. Bu basit çözümü kimse önermemişti bana! Emzirme konusunda önceden bilgili olsam bu sorunu bu kadar uzun sure yaşamazdım, bunu anladım.
Emzirmeye yardımcı olacak ürünler alın: Doğumdan sonra bazı yardımcı ürünlere ihtiyacınız olabilir. Göğüs pedleri, meme ucu kalkanları, meme ucu kremleri, emzirme ve uyumanıza yardımcı olacak özel yastıklar gibi. Bu ürünleri önceden almak ve özellikle yastığı hamilelik sırasında kullanmak yardımcı olacaktır. Ayrıca bir süt pompası edinmek de bence kesinlikle gerekli. Pompa yapmak hem göğsünüzdeki fzla süt ve yarattığı basınçtan kurtulmanıza hem de sütü boşa harcamamanıza yardımcı olacaktır.