Emzirememe 2

Başlık olarak "Emzirme hakkında bilinmeyenler"i seçtim çünkü bunları ben anneliğimin ilk ayında biliyor olsaydım ilk yılım çok daha başka olurdu.
Emzirirken yaşadığım sorunlar nedeniyle hastaneden çıktıktan on gün sonra önce "1 ay emzireyim bırakıcam," sonra "3 ay olsun bari" diye diye emzirmeye devam ettim.
Oğlum Yunus'u 13,5 aylık olana kadar emzirmiş olmama rağmen ilk 3 ay için emzirmek yerine sütümü verdim demeyi daha uygun buluyorum. Hamilelik kursuna gitmiş, hastanede nasıl emzirileceği öğretilmiş, birçok yerde bu konuda yazılar okumuş olmama rağmen ilk üç ay bir günde en fazla 4 kere emzirebiliyordum Yunus'u. Aynı gün 5. emzirmede inanılmaz bir acı, yanma ve kanama başlıyordu. Durumun benim açımdan vahametini anlatmak için detaylar vermeye gerek duymuyorum çünkü eğer benzeri durumda olanlar varsa zaten neden behasettiğimi fiziksel acının yanında duygusal çöküntüyü biliyorlardır. Bahsettiğim acılar yaraya dönüşüp emzirmeyi pek imkanlı kılmayan bir hal aldıklarında sütüm de azalıyordu. Zaten bu yazıyı kesin yazmalıyım dememin nedeni de benzer durumda olanlara bir çıkış yolu olabileceğini göstermek.
Burda önemli olan bu duruma nasıl son verdiğim aslında: Öncelikle "bu bir tek benim başıma geliyor olamaz" diye bir fikir belirdi. Internette İngilizce sayfalarda benzer durumlar hakkında deneyimlerini yazan kişiler ararken bir kaç rahatsızlıkla karşılaştım. Bu rahatsızlıklardan şüphelenip Yunus'un doktoruna "Ben emzirmede hala sorun çekiyorum, pompa yapıp biberonla veriyorum hala. İnternette de çeşitli rahatsızlıklar olabileceğini okudum, bunu kiminle görüşmeliyim?" diye sordum. Çok basit değil mi? Üç ay boyunca benim aklıma bir türlü bu basit iki adımı atmak gelmemişti. Amerika ve İngiltere'de emzirme hakkında bilgilendiren, fikir sorulabilen kurumlar var. Bölgesel olarak faliyet halindeler, en ufak emzirme sorununuzda yardımcı oluyorlar, amaçları emzirmeyi destekleme ve sürdürme. Bizde bunun gibi "işleyen" bir kurumla ben karşılaşamadım. Bu durumda da doğru adresin kadın doğum uzmanı - jinekologlar olduğunu öğrendim. Yunus'un doktoru Pınar Hanım'da beni kadın doğum uzmanına yönlendirdi. Kadın doğum uzamnı kadın olmasına ve iki çocuğunu da epey emzirmiş olmasına rağmen pek sempatik bir tavırla yaklaşmadı sorunuma. Beni kontrol edip ultrason aldırdı ve inanılmayacak kadar basit fakat tüm sorunlarımın çözümü bir öneride bulundu: Emzirme öncesi Anestol sürüp emzirmeden hemen önce silmemi, emzirme bitince de hem anestol hem de bepantene plus sürmemi önerdi. 1 haftaya kalmadan sadece emzirmeye başladım, Yunus da uzun bir süre bir daha ağzına biberon sürmedi!

Bazen sorunu çözmek için harekete geçmek çözümden çok daha uzun zaman alabiliyor:)